הקונסול בארה"ב לשעבר: ביידן ידיד, אימץ את כל מה שטראמפ קידם"

    אסתי פלד No Comments on הקונסול בארה"ב לשעבר: ביידן ידיד, אימץ את כל מה שטראמפ קידם"

    קונסול ישראל בארה"ב, יקי דיין לאיתי גדסי ב"מהדורה המרכזית" : "ביידן ידיד ישראל הוא השאיר את כל מה שטראמפ קידם מול ישראל אבל בניגוד לטראמפ ביידן שינה את כל ההתנהלות מול הסעודים, בוודאי נוכח רצח העיתונאי חשוקג'י. אבל הוא רואה את העוצמה של סעודיה והחסר בנפט הוא נסוג לאחור"

    צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קונסול ישראל בארה"ב לשעבר, יקי דיין בראיון מיוחד לאיתי גדסי ב"מהדורה המרכזית" לקראת ביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב בישראל: "יש אינטרס משותף שביקור ביידן יהיה מוצלח. הביקור בישראל הוא נספח לביקור בסעודיה. ביקורו הוא כידיד, הוא אימץ את כל מה שטראמפ קידם כמו העברת שגרירות אמריקנית לירושלים, וזה לא מובן מאליו, כי הוא מייצג את הדמוקרטים שנעים לכיוון פרוגרסיבי".

    "הנשיא האמריקני מודע למצב הפוליטי בישראל רגיש, הוא רוצה להיות ידיד והוא לא רואה בסיפור הפלסטיני עניין קריטי עכשיו. לא הייתי מתרגש מהאמירות של כניסה או חוסר כניסה לשטחי A. בניגוד לטראמפ ביידן שינה את כל ההתנהלות מול הסעודים, בוודאי נוכח רצח העיתונאי חשוקג'י. אבל הוא רואה את העוצמה של סעודיה ואת ההפסד שלו בבחירות האמצע בארה"ב. מוקמת ברית הגנה אווירית במדינות ערב, לא ברור שישראל תהיה שם בצורה בולטת והוא מבין את זה".

    "אם ישראל תוכל לטוס מעל סעודיה זה יקצר את זמן הטיסה למזרח ויוזיל את המחירים ולכן לישראל חשוב הדבר הזה במהירות מיידית. לכן נראה צעדים קטנים ברמה האזרחית וביחסים הצבאיים גדולים. ההחצנה הזאת היא משמעותית מול האזרחים שישראל היא לא האויב. אף אחד לא יוריד את הפלסטינים מסדר היום, בטח לא הסעודים. אבל הם מבינים שאין מה לעשות, הם מבינים שכדאי להם לזוז עם ישראל גם מבחינה צבאית, הייטק וסחר. אבל הנושא הפלסטיני לא ייעלם"



    0 תגובות